bcManager Professional

Functionarea solutiei ERP in cadrul Technocer SRL - model de administrare a lucrarilor de constructii

Technocer SRL este o companie cu activitati de constructii si intretinere a retelelor de infrastructura rutiera. Infiintata in 1997, avand o activitate aflata in continua dezvoltare si un numar de angajati in crestere continua, Technocer SRL este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata constructiilor din vestul tarii.

Activitatea principala de administrare a companiei are loc la sediul principal de la Lugoj unde se afla si o parte din statiile de productie. O alta locatie importanta in organizarea activitatii este punctul de lucru de la Jena unde se desfasoara activitatiile principale de productie asflat, agregate naturale si concasate. Parcul de masini si utilaje este impartit intre cele doua locatii de la Lugoj, respectiv Jena.

Fluxul mare de documente dar si faptul ca urmarirea consumurilor de resurse devenea din ce in ce mai dificila a determinat managementul mijlociu si de top al Technocer sa decida implementarea unei solutii software care sa il ajute sa urmareasca mai usor eforturile, rezultatele si relatia intre acestea. Obiectivul principal al implementarii unei solutii ERP a avut trei directii principale:

  1. Acces extins pentru managementul de varf la informatii in timp real referitoare stadiul real de executie pentru fiecare santier in parte
  2. Cresterea exactitatii estimarilor necesarului de resurse pentru lucrarile de constructii
  3. Monitorizarea in timp real a consumurilor de resurse prin comparatie cu resursele estimate in oferta

Pentru atingerea obiectivelor stabilite de Technocer SRL, echipa berg COMPUTERS a propus implementarea solutiei bcManager Professional, ERP pentru constructii si instalatii. Aceasta solutie urma sa contina modulul de baza pentru gestiunea resurselor in integrare directa cu versiuni personalizate ale modulelor de parc auto si de urmarire a lucrarilor. Solutia ERP propusa de echipa berg COMPUTERS urma sa fie implementata pe 16 statii de lucru si pe un server aflate atat la sediul central de la Lugoj cat si in punctul de lucru de la Jena.

1. Analiza de sistem
Analiza de sistem a presupus un studiu amanuntit al modului de lucru al Technocer SRL, studiu efectuat de echipa de implementare a berg COMPUTERS. In urma analizei a rezultat un set de specificatii pentru dezvoltarea functionalitatilor noi si personalizarea celor existente. Prin implementarea acestor specificatii, aplicatiile pentru urmarirea lucrarilor si a parcului auto ar urma sa fie perfect adaptate modalitatii de lucru a Technocer  si sa genereze atingerea obiectivelor asumate prin implementare.

In contextul analizei de sistem, echipa de implementare impreuna cu reprezentantii Technocer au ajuns la concluzia ca implementarea unei componente web a solutiei poate rezolva problema accesului la informatii in contextul unei mobilitati crescute a utilizatorilor. Aceasta mobilitate este specifica oricarei companii de constructii, fie ca vorbim de top management sau de inginerii responsabili de diferitele santiere ale companiei.

2. Dezvoltare software
Implementarea solutiei ERP pentru constructii bcManager Professional a avut o componenta importanta de dezvoltare software prin necesitatea serviciilor de personalizare a aplicatiilor standard. Astfel:

Modulul de Urmarire a lucrarilor a suferit modificari importante prin implementarea unei versiuni specifice a Fisei Limita capabila sa raspunda cerintelor Technocer. Fisa Limita urma sa ofere inginerilor o modalitate mai eficienta de urmarire a activitatilor de pe santier, prin urmatoarele caracteristici specifice:

  1. Posibilitatea introducerii in Fisa Limita a resurselor din oferta dupa inregistrarea consumurilor, reprezentand un mod de lucru invers. Astfel inginerii responsabili stabilesc caror componente din oferta estimativa se asociaza consumurile.
  2. Posibilitatea de a introduce in Fisa Limita materialele generice care sunt identificate si actualizate odata cu asocierea consumului.
  3. Evidentierea valorilor ofertate, distinct pentru fiecare resursa. Aceasta functionalitate ofera utilizatorului posibilitatea de a face o comparatie exacta intre valoarea ofertata si totalul valoric consumat.
  4. Flexibilitatea urmaririi stadiilor fizice la orice nivel dorit de utilizator: articole, devize, obiecte sau orice combinatie a acestora.
  5. Centralizarea cu usurinta a mai multor lucrari prin cumularea acestora intr-un singur proiect, evidentiind astfel rentabilitatea acestuia.
  6. Raportarea detaliata a tuturor resurselor aflate in comparatie cantitativa, valorica sau pe unitati de timp, informatiile fiind generate direct din interfata aplicatiei in fomrat XLS

Tot pentru o urmarire mai buna a lucrarilor s-a implementat un modul web utilizat pentru inregistrarea pontajului, a evolutiei stadiilor fizice, dar si pentru vizualizarea raportului dintre resursele consumate, rezultatele obtinute, facturile emise si sumele incasate.

Avand in vedere costul ridicat al materialelor si dificultatea de a structura bugetele aferente din cadrul Technocer, echipa berg COMPUTERS a propus dezvoltarea unui modul de previzionare a materialelor cu urmatoarele functionalitati:

  1. Introducerea, pentru o anumita lucrare, a materialelor ce se estimeaza pentru consum defalcate in transe si termene de livrare.
  2. Necesarul de materiale se poate centraliza cu usurinta pentru toate lucrarile in desfasurare, pe categorii de lucrari, categorii de materiale, perioada sau utilizator, preturile materialelor fiind preluate automat din sistem. Mai mult, aplicatia permite pentru fiecare lucrare in parte urmarirea cantitatilor previzionate si a livrarilor onorate.

Modulul pentru Parcul Auto a fost de asemenea personalizat pentru a permite inregistrarea activitatilor componentelor sale in ore, in kilometri sau in ambele modalitati de calcul al consumurilor. In acelasi timp, a fost necesara implementarea unor modificari care sa:

  • permita inregistrarea unor operatiuni fara a fi afectat numarul de kilometri de pe bord
  • transmita termenele de expirare a documentelor si a reviziilor tehnice prin email-uri automate catre responsabilii de intretinerea masinilor, a utilajelor si a echipamentelor
  • raporteze activitatea detaliata dintr-un santier, stocurile fixe si mobile de combustibil, dar si consumurile normate in corelatie cu activitatile independente ale fiecarui utilaj sau autovehicul de transport
  • permita asocierea pe fisa de parcurs a activitatii a doua utilaje din parcul auto, situatie in care unul devine deserventul celuilalt.

3. Implementare
Implementarea sustinuta de echipa tehnica a berg COMPUTERS la Technocer a urmarit etapele clasice in imlementarea ERP.

Instalarea a fost realizata la fiecare departament implicat in implementare:  comercial, tehnic – administrativ si operational, logistica – monitorizare si management.

Preluarea datelor s-a efectuat pentru informatiile care erau disponibile in format XLS. Astfel, s-au preluat colaboratorii, stocurile si nomenclatorul de produse.

Scolarizarea s-a realizat pentru fiecare departament in parte pentru modulele care urmau sa fie folosite. Pe parcursul scolarizarii, utilizatorii au deprins modalitatea de lucru cu aplicatia dar si felul in care fluxul lor de lucru a fost transpus in logica de functionare a aplicatiei.

Validarea implementarii s-a facut de catre responsabilii de implementare din partea Technocer si a constat in generarea si verificarea rapoartelor relevante.

In urma implementarii solutiei ERP pentru constructii marca bcManager Professional, reprezentantii Technocer SRL au constatat o imbunatatire a activitatii lor.

Timpii consumati anterior pentru organizarea si raportarea datelor au fost redusi in mod semnificativ. Informatia necesara unei bune desfasurari a activitatii circula acum in mod mai eficient si factorii de decizie pot avea o imagine clara asupra felului in care resursele consumate contribuie la obtinerea rezultatelor. Mai mult, in desfasurarea activitatilor ce presupun o continua adaptare la cerintele proiectantilor ori ale beneficiarilor, aplicatia a dovedit flexibilitate atat in privinta functionalitatilor cat si a fluxului de lucru, concepute pentru a se plia pe diferite situatii ce pot interveni in desfasurarea activitatiilor de constructii.

Managementul de varf poate accesa informatia de status, actualizata in timp real, pentru toate santierele in desfasurare, indiferent de locatia in care se afla, de pe smartphone ori PC, cu conditia accesului la Internet.

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialise correctly.