bcManager Professional

bcAchizitii este un program de aprovizionare, modul al bcManager Professional ERP, utilizat cu precadere in planificarea si desfasurarea activitatii de achizitii.

Aplicatia se adreseaza companiilor cu o activitate complexa pentru care  volumul optim al stocurilor reprezinta o prioritate. Au fost implementate mai multe modalitati de calcul a cantitatii care trebuie aprovizionata intr-o anumita perioada de timp, astfel incat utilizatorul sa beneficieze de flexibilitate si sa opteze pentru varianta potrivita fiecarei situatii.

Diagrama programului de achizitii

bcAchizitii - diagrama programului

Avantajele programului bcAchizitii

  • Aplicatia genereaza automat comenzi furnizor in functie de cantitatea optima de comandat.
  • Se poate opta pentru calculul cantitatii de aprovizionat in functie de istoricul activitatii sau in functie de comenzile clientilor.
  • Necesarul de aprovizionat poate fi calculat pentru una sau mai multe gestiuni, pentru o anumita categorie de produse sau pentru un furnizor.
  • Pentru calculul cantitatii de comandat se poate tine cont de un anumit coeficient de multiplicare care reprezinta evolutia estimata pentru urmatoarea perioada.
  • Cantitatea de comandat propusa de catre aplicatie, tine cont de cantitatea minima de comandat, ultimul pret de achizitie si termenul de livrare pentru fiecare furnizor.
  • Cantitatea de comandat poate fi exportata in format .xls pentru a fi modificata si importata ulterior.
  • Aplicatia propune mai multi furnizori pentru fiecare produs, utilizatorul putand sa-si aleaga furnizorul preferat.
  • Pentru calculul cantitatii necesare de aprovizionat se va tine cont de stocurile de siguranta configurate.
  • Pot fi consultate stocurile existente in alte puncte de lucru pentru stabilirea necesarului.
  • Se evidentiaza cu o culoare distincta produsele care nu vor fi livrate in timp util conform calculelor efectuate.
  • Stocurile de siguranta pot fi configurate si calculate automat.
 

Functionalitatile programului de achizitii

  • Facturile furnizor pot fi operate in aplicatia bcAchizitii si prin preluarea datelor de pe comanda furnizor. Pot fi introduse in sistem toate costurile care afecteaza pretul de receptie: transport, comisioane, cheltuieli vamale sau alte cheltuieli.
  • Atat facturile de servicii cat si cele de produse pot fi repartizate si urmarite pe centre de cost.  
  • In cazul receptiilor, materialele sau marfurile pot intra in gestiune in functie de calitate, proprietati tehnice, data fabricatiei sau perioada de valabilitate. Procesul de achizitie se finalizeaza prin emiterea si tiparirea notei de receptie si constatare diferente.
  • Pot fi inregistrate toate informatiile necesare raportarii Intrastat pentru achizitiile intracomunitare (cod vamal, natura tranzactiei, conditii de livrare, modul de transport, masa neta) si se realizeaza calculul valorii statistice. 
  • Aplicatia emite automat declaratia statistica Intrastat intr-un fisier XML.
  • Pentru ca stocurile sa fie in permanenta acoperitoare pot fi setate stocuri de siguranta pentru anumite produse urmand sa se primeasca avertizari prin e-mail in cazul in care stocurile scad sub limita definita.
  • Stocurile de siguranta pot fi recalculate automat in functie de istoric.

Rapoarte in programul de achizitii

  • Fisa furnizorului
  • Nota de receptie si constatare diferente
  • Situatia comenzilor transmise si a comenzilor neonorate
  • Produse sub stoc critic
  • Urmarirea furnizorilor si a aprovizionarii de produse de la furnizori
  • Centralizatoare de intrari
  • Declaratia Intrastat si Registrul bunurilor primite (pentru achizitii intracomunitare)
  • Liste cu facturi scadente si neachitate
  • Situatia platilor efectuate