bcManager Professional
maroon
bcGestiune
Modul de baza al pachetului ERP bcManager Professional

bcGestiune este modulul software de baza al pachetului ERP bcManager Professional care reuneste functionalitatile generale, bazele de date cu produsele si colaboratorii, precum si elementele configurabile. Programul asigura evidenta contabila primara si contabilitatea de gestiune.

bcGestiune este un program care sprijina activitatea companiilor ce au nevoie de managementul stocurilor, indiferent de domeniul lor de activitate. Programul de gestiune poate fi utilizat de catre departamente diferite din cadrul companiei fiind util personalului comercial, personalului implicat in aprovizionare, logistica, productie sau activitati contabile.

Diagrama programului de gestiune

bcGestiune - workflow

Avantajele programului de gestiune

  • Urmarirea produselor pe loturi cu evidentierea trasabilitatii
  • Introducerea datelor prin scanarea codurilor de bare
  • Integrarea cu terminale mobile (PDA) dotate cu cititor de coduri de bare pentru efectuarea proceselor de inventariere, receptii, facturare
  • Avertizari in cazul scaderii stocurilor sub limita de siguranta definita
  • Drepturi de acces setate pentru fiecare utilizator cu restrictii pentru informatiile sensibile (documente, furnizori, clienti, gestiuni)
  • Integrarea cu alte aplicatii software
  • Preluarea automata a datelor unui colaborator de pe Internet in In momentul intoducerii codului fiscal 
  • Preluarea automata a cursului valutar de pe Internet
 

Managementul stocurilor in programul de gestiune

  • Modulul permite inregistrarea si urmarirea documentelor primare necesare in managementul stocurilor: receptii, transferuri, bonuri de consum/restituire, bonuri de consum pe consumabile, bonuri de predare/primire,  procese verbale.
  • Stocurile pot fi urmarite in aplicatia bcGestiune prin scanarea codurilor de bare. Acestea contin informatii referitoare la produs. Procesul de inventariere se poate realiza cu ajutorul unor dispozitive PDA care utilizeaza tehnologia codurilor de bare.
  • Pentru ca stocurile sa fie in permanenta acoperitoare pot fi setate stocuri de siguranta pentru anumite produse urmand sa se primeasca avertizari prin e-mail in cazul in care stocurile scad sub limita definita. 
  • Consumabilele sunt gestionate prin emiterea bonurilor de consum pe consumabile si pot fi urmarite prin rapoarte de consum pe locuri de folosinta.
  • Obiectele de inventar pot fi urmarite pe loc de folosinta sau pe angajat. Ca si documente, pot fi emise in aplicatia bcGestiune receptii de obiecte de inventar, bonuri de consum din depozit pe loc de folosinta, bonuri de retur in depozit, procese verbale de scoatere din folosinta, fisa de evidenta a obiectelor de inventar in folosinta.
  • Loturile de marfuri, materie prima si de produse finite pot fi introduse in functie de calitate, caracteristici tehnice, data productiei, data expirarii si alte criterii. Trasabilitatea produselor poate fi utilizata si pentru urmarirea valabilitatii materialelor si marfurilor. Aplicatia asigura trasabilitatea atat in cazul activitatilor de comert si distributie cat si pentru activitatea de productie.
  • Pentru bunurile in custodie se pot defini gestiuni separate atat pentru custodia client cat si pentru cea furnizor. Se pot emite toate documentele cerute de legislatie (aviz in custodie, receptie retur din custodie, etc).
  • Procesele verbale de asamblare – dezasamblare pot fi emise in cazul in care prin gestiune se vehiculeaza produse la pachet
  • Pentru gestionarea produselor finite exista posibilitatea definirii de retete liniare care pot contine: consumirile unitare de materii prime, materiale auxiliare,  semifabricate, dar si operatiile tehnologice care intra in componenta retetei. 
  • Rapoartele de productie se evidentiaza pentru fiecare schimb sau sectie si pot genera automat consumurile aferente in baza retetarelor predefinite in aplicatie.

Nomenclatoare in programul de gestiune

Informatia care se introduce in baza de date centrala a suitei ERP ia structura impusa de nomenclatoarele de date. In functie de functionalitatile fiecarui modul, acesta acceseaza anumite nomenclatoare de date. 

Nomenclatorul de produse contine informatii structurate despre materiile pime. semifabricatele, marfurile sau produsele companiei. Pentru fiecare element continut in nomenclator pot fi stocate informatii complexe, inclusiv atribute si imagini.

Nomenclatorul de colaboratori organizeaza informatia despre clienti si furnizori, stocand inclusiv date referitoare la preturi preferentiale sau termene de plata.

Centre de cost / venit si contabilitatea de gestiune

  • Centrele de cost si de venit pot fi definite atat liniar cat si in maniera arborescenta, pentru o contabilitate de gestiune cat mai eficienta.
  • Se pot repartiza pe centre de cost documentele aferente cheltuielilor directe cat si celor indirecte.  In cazul cheltuielilor indirecte, repartizarea se realizeaza proportional pe baza unor ponderi predefinite.
  • In baza datelor introduse, utilizatorii bcManager Professional au acces in permanenta la rapoarte legate de cheltuielile, veniturile si profitul realizat.

Configurarile programului de gestiune

In functie de specificul firmei si de necesitatile utilizatorului, se pot configura:

  • gestiunile, tipurile de produs si documentele implicite
  • centre de cost urmarind o structura arborescenta
  • plaje de numere pentru toate documentele vehiculate in gestiune
  • diverse tipuri de gestiuni din punct de vedere al pretului de stocare, custodiei, metodei contabile de operare  a gestiunii (FIFO sau PMP), etc.
  • mod de lucru cu sau fara valute
  • gruparea produselor din nomenclator in functie de anumite criterii
  • ascunderea campurilor neutilizate dintr-o anumita fereastra
  • repozitionarea informatiilor care raman vizibile intr-o fereastra
 

Rapoarte in programul de gestiune

  • Evolutia cantitativ - valorica a stocului 
  • Fisa de magazie
  • Stocul la o anumita data cu posibilitati de filtrare a informatiilor afisate 
  • Rulajul produselor
  • Centralizatoare pe documente de intrare si iesire din gestiune
  • Trasabilitatea ascendenta si descendenta cu scopul de a identifica pentru un anumit lot intreg lantul de distributie sau de productie
  • Evidenta produselor care au expirat sau care urmeaza sa expire